13-06-05

Vervolg Hilkka

Er stonden die dag drie schepen op het bord. Het M.S. Hilkka dat op Finland vaarde. De Lulua die Zuid-Amerika deed en de Mocambo die naar Oost-Afrika ging. Beide laatste schepen stonden bij de meeste wachtenden hoog op het verlanglijstje.

Wat gebeurde er dan? Jawel! Men werd afgeroepen voor de Hilkka. Iets dat de persoon die toevallig vooraan stond natuurlijk niet verwacht had. Op een kuster gebeurde het niet zo vaak dat er iemand afmonsterde. Het schip behoorde toe aan de Belgian Baltic Lines, ze hadden drie schepen onder Belgische vlag varen. Het was een zustercompagnie van het Duitse Ahlers & Argo.

Het schip lag afgemeerd aan kade 110. Het was een redelijk grote kuster met de opbouw vanachter. Het had twee luiken en twee moderne kranen. Als men afdaalde in de machinekamer kon men merken dat de motor vrij krachtig was, althans vergeleken met de afmetingen van het schip. Dat kwam omdat het in de ijsbrekersklasse thuishoorde. Het beschikte over een ronde inoxydabele voorsteven die op de ijsschotsen schuiven kon en zodoende het ijs brak.


20:24 Gepost door Dyke | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.